Nowości !!!

 

I edycja WInO

Pierwsza niepowtarzalna edycja WInO Wiślańska Impreza na Orientację odbędzie się 9 kwietna  2017 roku.  

 

Czy trasa Cross Bike 2013 jest:
.

 

 

   

 

 

 

A A A

podbeskidzka pętla szosowa

Oznaczenie: trasa nieoznaczona

Długość trasy: 30 km

Suma podjazdów: 570m

Czas przejazdu:2h

 

 


Pokaż Podbeskidzka Pętla Szosowa na większej mapie


 

Początek pętli możemy zaplanować przy miejscowej strażnicy OSP gdzie znajduje się parking, na którym możemy zostawić samochód lub przy Zamku Dzięgielowskim (w przyszłości znajdować się będzie Hotel), w okolicach którego możemy również zaparkować samochód.

 

Jeżeli pętle rozpoczynamy przy strażnicy to kierujemy się na wschód (w kierunku granicy Polsko – Czeskiej ) i po paru minutach dojeżdżamy do wspomnianego Zamku. Skręcamy w lewo na Goleszów i zaczynamy ostry podjazd w górę, który liczy ok. 1 km ze średnim nachyleniem ok. 7 %. Droga wiedzie cały czas w lesie aż do miejscowości Goleszów.

 

W Goleszowie dojeżdżamy do skrzyżowania z drogą Cieszyn – Ustroń, skręcamy w lewo (na Cieszyn) i po ok. 400 m w prawo (na Skoczów). Od tego momentu poruszamy się tą drogą, nie zjeżdżamy w żadne boczne dróżki. Po minięciu Goleszowa poruszamy się między polami uprawnymi w miarę płaskim terenie. Uwagę należy zachować przejeżdżając przez przejazdy kolejowe, a będą takie dwa. Dojeżdżając do miejscowości Godziszów ( jest to najmniej ludna miejscowość gminy Goleszów), zaczyna się trasa pofałdowana. Do następnej miejscowości (Kisielów) docieramy poruszając się drogą, która biegnie to pod górę to w dół. Z Kisielowa do Międzyświecia profil trasy jest wypłaszczony z lekkim spadkiem.

W Międzyświeciu dojeżdżamy do drogi Skoczów – Cieszyn. Skręcamy w lewo i kierujemy się na Cieszyn. Od tego miejsca zaczyna się interwałowa trasa - podjazdy i zjazdy aż do Cieszyna Krasna. W sumie są cztery podjazdy i trzy zjazdy, o nachyleniu 4 – 6 % i długości 800 – 1500 metrów. Po tym odcinku nadchodzi czas na chwilę odpoczynku, gdyż profil się wypłaszcza.

Wjeżdżając do Cieszyna należy zachować uwagę, aby w odpowiednim momencie zająć miejsce na lewym pasie do skrętu w lewo. Należy skręcić w ul. Bielską. Ulicą tą zjeżdżamy w dół, a następnie lekko pod górkę, by chwilę później skręcić w lewo w kierunku osiedla Banotówka na ulicę Zofii Kossak-Szatkowskiej i od tego miejsca zaczyna się kolejny, choć krótki – 600 metrowy ostry podjazd (nachylenie ok. 7%). Mijając osiedle skręcamy w lewo na ulicę Hellera. Ulicą tą dojeżdżamy do skrzyżowania, na którym skręcamy prawo na ulicę Jastrzębia (należy zachować ostrożność gdyż jest remontowana). Ulicą tą docieramy do kolejnego skrzyżowania, na którym skręcamy w lewo na ulicę Skowronków i opuszczamy Cieszyn pnąc się do góry.

 

Docieramy do miejscowości Puńców zjeżdżając ostro i kręto w dół. Docieramy do drogi Cieszyn – Dzięgielów, gdzie skręcamy w lewo (ul. Cieszyńska) i kierujemy się w stronę Dzięgielowa. Przez Puńców droga biegnie wzdłuż potoku więc jest sporo zakrętów, natomiast profil trasy jest wypłaszczony i miejscami prowadzi lekko pod górkę. Dojeżdżając do Dzięgielowa skręcamy na ulicę Stromą, która prowadzi lekko pod górkę na odcinku ok. 600 metrów, wjeżdżamy w ten sposób na Kępę, z której rozciąga się przepiękny widok na Beskid Śląski i Śląsko – Morawski z takimi szczytami jak Czantoria, Javorovy czy Lysa Hora. Ulicą ks. Kulisza docieramy do drogi (ul. Lipowa), w którą skręcamy w prawo na centrum Dzięgielowa. Jest to ostatni odcinek naszej pętli, który pokonujemy lekko w dół. Kolarze, którzy zaczynali swoją przygodę z tą pętlą przy Zamku dojeżdżają do skrzyżowania ulic Cieszyńska i Lipowa, na którym skręcają w lewo w kierunku Cisownicy i drogą tą po paru minutach docierają do Zamku.

Przez całą drogę towarzyszą nam piękne widoki okolicznych pól, gór czy miejscowości. Podczas pokonywania pętli należy zachować ostrożność na niektórych fragmentach dróg gdyż występują tzw. koleiny, dziury czy łaty, szczególnie jeżeli odcinek prowadzi w dół. Pętla ta to ok. 30 km i 570 m podjazdów. Pętla bardzo dobra do treningu interwałowego.

 

Każdą z zaproponowanych przez nas tras można ze sobą łączyć w jedną dłuższą trasę. Każda pętla posiada własną specyfikację są bardziej płaskie ale dłuższe, krótsze interwałowe czy górskie z długimi podjazdami lub ostrymi podjazdami. Każdy znajdzie dla siebie coś odpowiedniego spełniające jego ambicje. Każda pętla będzie przydatna do innego rodzaju treningu lub na bardzo ciekawe wycieczki całodniowe lub kilku godzinne.

Autor:PS